
Hoe het verhaal met LQ begon
Af en toe posten op LinkedIn, zonder structurele aanpak. Dat was de situatie van LQ. Met veel eigenheid helpen ze internationale organisaties succesvol door grote veranderingen heen.
Maar voor de transformatie van hun marketing efforts konden ze zélf een partner gebruiken.
LQ zorgt ervoor dat cruciale business transformaties écht landen en blijvend impact maken.
Dit heeft allerlei positieve effecten, van meer betrokkenheid bij werknemers tot grote shifts in de duurzaamheidsstrategie.
Het probleem doorgronden 🔎
LQ wist al hoe belangrijk het was om een sterk merk neer te zetten. Hoewel er veel interne kennis was over branding en marketing, bleef de uitvoering achter. “We hadden dit eerst in-house geregeld,” vertelt Anne Kloosterboer, co-CEO van LQ.
“Maar om de juiste impact te maken met je marketing en consistent zichtbaar te zijn, heb je slagkracht nodig. Dat is niet in één persoon te vatten.” Ze zochten dus een partner die niet alleen meedacht, maar ook zorgde voor actie!
Van strategie naar executie🚶♀️
Samen met LQ hebben we een marketingaanpak opgezet waarin alles samenkomt:
- Duidelijke marketingdoelen en KPI’s
- Een passende contentstrategie die aansluit op de
merkpositionering van LQ - Een contentkalender om consistent zichtbaar te
zijn - Maken van impactvolle content
We introduceerden een redactionele aanpak. Tijdens periodieke meetings bespreken we relevante verhalen om te delen. Daarna gaan wij verder op onderzoek uit (bijv. dmv interviews met interne experts, klanten en partners) en zetten we de maak- motor aan.
Interview
Het hele verhaal! #nofilters
Klaar om je content machine op te tuigen?






